Jak zmienia się przekładnia w automatycznej skrzyni biegów?
Jako kierowcy wiemy, jak działa przekładnia: wciskamy sprzęgło, zmieniamy bieg i kontynuujemy normalną jazdę. Ręczna skrzynia biegów uczy nas również, jak wykonywać sterowanie sprzęgłem bez przeciągania lub toczenia się po pochyłości. Jak więc automatyczna zmiana biegów zmienia samochód?
W tym systemie jest więcej części, co czyni go bardziej skomplikowanym systemem. Automatyczny samochód ma coś, co nazywa się przemiennikiem momentu obrotowego. Aby samochód mógł poruszać się do przodu, niezależnie od tego, czy jest ręczny czy automatyczny, potrzebny jest moment obrotowy dla początkowego momentu.
Przekładnia hydrokinetyczna jest płynnym łącznikiem, którego zadaniem jest połączenie silnika z przekładnią i przekładnią na napędzane koła (napęd na przednie koła lub napęd na tylne koła).
Silnik jest podłączony do przekładni w obudowie dzwonowej. W tym miejscu jest przemiennik momentu. Przekładnia zawiera również coś, co nazywa się zestawami przekładni planetarnych, które zapewniają różne przełożenia.
Elastyczna płyta silnika jest również połączona z tym przemiennikiem momentu obrotowego. Przetwornik momentu obrotowego zastępuje sprzęgło w samochodzie automatycznym. Gdy wał korbowy obraca się, obraca on również konwerter. W ten sposób konwerter momentu rozłączy się i podłączy moc silnika do napędzanego obciążenia.
Konwerter momentu obrotowego ma główne elementy, które sprawiają, że automatyczna skrzynia biegów jest skuteczna. Obejmują one:
Wirnik – połączony z silnikiem, który jest odpowiedzialny za napędzanie turbiny za pomocą sił lepkich na płynie przekładniowym.
Turbina – podłączona do wału wejściowego skrzyni biegów, która wysyła siłę momentu obrotowego do przekładni.
Stojan – który znajduje się między wirnikiem a turbiną. Zmniejsza ubijanie strat.
Sprzęgło blokujące.
Podczas sprężania płynu, który powraca z turbiny, działa on na wirnik i jego ruch obrotowy, który działa również na silnik.
Stator przekierowuje płyn tak, że większość prędkości jest kierowana w kierunku wirnika, który następnie zwiększa moment obrotowy wytwarzany przez silnik. Może obracać się tylko w jednym kierunku, jeśli wirnik i turbina poruszają się z tą samą prędkością. Statory nie stosują momentu obrotowego na autostradzie, tylko gdy zatrzymują się lub przyspieszają.
Zestaw przekładni planetarnej składa się z koła słonecznego i kół planetarnych, które obracają się wokół centralnego koła słonecznego, podobnie jak nasz układ słoneczny. Przekładnia planetarna łączy koła planetarne z pierścieniem zębatym, który je zazębia. Przekładnia planetarna zapobiega przemieszczaniu się niektórych elementów podczas używania sprzęgieł i hamulców. Zmienia to sygnał wejściowy i wyjściowy systemu, który zmienia całkowite przełożenie przekładni.
W zależności od tego, który element jest ustalony, określa ostateczne przełożenie. Jeśli kółko zębate jest stacjonarne lub stacjonarne, stosunek będzie krótszy niż w przypadku stałego koła słonecznego lub papeterii.
Wpis oznacznony tagami: