Jaki kolor powinien mieć płyn hamulcowy?

Całe układy hamulcowe działają całkowicie na hydraulice. Płyn stosowany w układzie hamulcowym jest mieszanką rozpuszczalnika i silikonu, która tworzy jedną substancję chemiczną, która nie powoduje korozji okładzin systemu. Płyn hamulcowy jest wykonany z tych elementów, ponieważ hamulce muszą reagować natychmiast po naciśnięciu pedału.

Cały płyn hamulcowy ma prawie taki sam kolor, a różnice są niewielkie. Różne rodzaje płynów są nazywane DOT 3, 4 i 5. Olej jest dostosowany do typu pojazdu, którym jeździsz i siły, jaką samochód musi pokonać, aby całkowicie się zatrzymać po uruchomieniu hamulców.

Ogólnie rzecz biorąc, cały płyn hamulcowy powinien mieć jasny kolor, który wygląda jak olej. Im ciemniejszy jest odcień płynu, tym jest on starszy. Musi więc być od czasu do czasu zmieniany w celu uzyskania optymalnej wydajności jazdy.

Gdy płyn hamulcowy jest brązowy do czarnego, należy wypłukać płyn i zastąpić go nowym płynem hamulcowym. Najłatwiejszym sposobem oczyszczenia układu jest odłączenie rury biegnącej do hamulców i ciągłe naciskanie pedałów hamulca. Możesz wykonać tę czynność samodzielnie, ale szybciej, jeśli ktoś Ci pomoże, naciskając pedał podczas analizowania, jaki rodzaj płynu jest uwalniany.

Ciemny lub inny kolor płynu może oznaczać, że samochód zbiera śmieci i wstrzykuje cząsteczki do układu hamulcowego. Zanieczyszczony system może powodować problemy podczas jazdy. Istnieje możliwość, że śmieci mogłyby zablokować cały system, co uniemożliwiłoby działanie hamowania. Dlatego może to stać się niebezpieczne.

Płyn powinien być sprawdzany za każdym razem, gdy konserwujesz samochód. Zwykle, gdy pojazd wchodzi w serwis, płyn hamulcowy jest jedną z pierwszych rzeczy, które technik sprawdzi.

Jeśli masz problemy z hamowaniem lub hamowaniem, musisz zabrać samochód do centrum specjalizującego się w naprawach hamulców i sprzęgieł. Wykonanie własnej naprawy w domu może być łatwiejsze i tańsze, ale czasami specjalista może udzielić Ci pomocy i udzielić porady w przypadku zanieczyszczenia.

Innym ważnym aspektem, o którym należy pamiętać, jest to, że jeśli płyn hamulcowy zawiera składniki wymienione na pojemniku i znajduje się w nim inna ciecz, na przykład woda, która nie została wymieniona na etykiecie, należy przepłukać system. Technik nigdy przypadkowo nie doda niepotrzebnego składnika do systemów mechanicznych.