Kiedy należy wymienić płyn chłodzący silnika samochodowego?
Płyn chłodzący silnik ma wiele nazw, w tym płyn chłodnicy, płyn chłodzący chłodnicy lub płyn przeciw zamarzaniu. Bez względu na to, jak to nazywasz, płyn chłodzący silnik jest jednym z najważniejszych płynów samochodowych dla każdego pojazdu. Jest to połączenie środka przeciw zamarzaniu i wody (zwykle mieszanina 50/50) i służy do wielu celów dla samochodu.
Po pierwsze, przebiega przez chłodnicę pojazdu, aby usunąć nadmiar ciepła i zapobiec przegrzaniu silnika. Następnie, ponieważ zawiera chemikalia przeciw zamarzaniu, zapobiega zamarzaniu w niskich temperaturach. Ale także płyn chłodzący silnika zapobiega korozji i działa jak smar do pompy wodnej i innych elementów wewnętrznych.
Jak widać, płyn chłodnicy jest bardzo ważny dla bezpiecznego i skutecznego działania samochodu lub ciężarówki. Kontynuuj czytanie, aby dowiedzieć się, kiedy należy zmienić płyn chłodzący silnika w pojeździe, a także harmonogram fabrycznej konserwacji samochodu i wiele więcej!
Płukanie płynu chłodnicy
Zmiana lub wymiana płynu chłodnicy w pojeździe określana jest jako płukanie płynu chłodzącego. Regularne spłukiwanie chłodziwa ma kluczowe znaczenie dla pojazdu, ponieważ hamuje korozję, zapobiega przegrzaniu i zapewnia smarowanie wewnętrznych elementów pompy wodnej silnika, chłodnicy i rdzenia nagrzewnicy.
Aby prawidłowo zidentyfikować, kiedy płyn chłodzący jest brudny, musisz najpierw wiedzieć, jaki jest kolor płynu, gdy jest nowy. Podstawowe kolory płynu chłodzącego silnik to żółty, pomarańczowy, zielony i czarny. Raz w tygodniu sprawdź kolor płynu chłodzącego. Kiedy ten kolor zaczyna się zmieniać, wiesz, że nadszedł czas, aby zmienić płyn chłodnicy. Ale najbardziej zauważalny znak, że nadszedł czas, aby wymienić płyn chłodzący, jest wtedy, gdy silnik zaczyna się przegrzewać. Wskaźnik temperatury na desce rozdzielczej samochodu powie Ci, jak gorący jest silnik, a jeśli zaczniesz widzieć dym, to jest za daleko!
Nigdy nie używaj pojazdu z silnikiem przegrzanym. Jest to nie tylko niezwykle niebezpieczne, ale powoduje znaczne uszkodzenia silnika. Może to spowodować kosztowną naprawę, wymianę silnika lub nawet całkowity pojazd. Gdy tylko zdasz sobie sprawę, że silnik się przegrzewa, natychmiast zanieś go do auta i oddaj do naprawy.
Wszystkie płyny należy regularnie wymieniać, płukać i wymieniać we wszystkich pojazdach. Ogólny harmonogram konserwacji samochodu fabrycznego wynosi co najmniej 3000 mil lub 6 miesięcy, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. Obejmuje to olej silnikowy, płyn przekładniowy, płyn hamulcowy, płyn wspomagania kierownicy, płyn akumulatorowy, płyn do wycieraczek szyby przedniej, aw niektórych przypadkach nawet smary do skrzyń biegów. Ale płynu chłodzącego silnik nie trzeba często wymieniać. Większość producentów sugeruje płukanie płynu chłodzącego co 24 000 do 36 000 mil lub raz na 2 do 3 lat. Ale jeśli jeździsz w gorącym klimacie lub na długich dystansach regularnie, to raz w roku jest lepszy harmonogram.
Wpis oznacznony tagami: płyn chłodzący