Wadliwe hamulce

To straszna myśl, kiedy odkryjesz, że twoje hamulce mogą być wadliwe. Słyszysz dziwne dźwięki i doświadczasz dziwnych zdarzeń. Kiedy coś nie brzmi, wygląda lub czuje się dobrze, sprawdź to – prędzej niż później.

Jeśli podejrzewasz, że wadliwe hamulce, to może to być?

Wibracyjne koło kierownicy

Jeśli kierownica wibruje podczas jazdy, może wystąpić problem z bębnem hamulcowym lub wirnikiem. Może to również wskazywać na wadliwy mechanizm kierowniczy lub inne luźne elementy. Może to wpłynąć na twoją jazdę, więc sprawdź to.

Blokowanie hamulców

To jest to, czego doświadczasz, gdy hamulce blokują się, gdy naciskasz lekko. Może to być trochę przerażające, ale najbardziej prawdopodobną przyczyną może być smar lub okładziny hamulcowe. Najgorszym scenariuszem może być uszkodzenie podzespołów, co może oznaczać awarię hamulców w sytuacji awaryjnej.

Niski pedał

To jest, gdy pedał hamulca jest niski i trzeba naciskać naprawdę głęboko, aby hamulce uaktywniły się. W takim przypadku pedał hamulca może dotknąć podłogi, co może stanowić problem. Najlepiej jest, aby hamulce zostały sprawdzone najszybciej, aby zidentyfikować problem.

Głośne hamulce

Jeśli usłyszysz odległy gwizd lub rodzaj piszczącego hałasu, może to oznaczać, że klocki hamulcowe lub okładziny są zużyte. Jest to znak ostrzegawczy, na który należy szybko reagować.

Przyklejony pedał hamulca

Jeśli pedał hamulca utknie podczas próby wywarcia na niego nacisku i nie uda mu się go zwolnić, może to oznaczać, że pompa hamulcowa jest uszkodzona. Problemu tego nie należy pozostawić zbyt długo, ponieważ może to spowodować poważne uszkodzenia, które mogą prowadzić do kosztownych napraw i całkowitej awarii hamulców.

Samochód ciągnie się na jedną stronę

Jeśli Twój samochód ciągnie się na bok, gdy włączysz hamulce, może to być dość niebezpieczne, jeśli jedziesz w dużym ruchu. Jest to najprawdopodobniej problem z hamulcem, ale może być również związany z ciśnieniem w oponach. Raczej sprawdź hamulce, zanim uderzysz komuś samochód.

Pulsujący pedał hamulca

Pulsujący pedał hamulca jest problemem, ponieważ może wskazywać, że tarcza hamulcowa lub bębny nie są ustawione w linii. Taka sytuacja może być niebezpieczna w wilgotnych warunkach, ale może również prowadzić do zwiększonego lub nierównego zużycia układu hamulcowego.

Pedał gąbczasty

Dzieje się tak, gdy pedał jest gąbczasty pod stopą po intensywnym użytkowaniu. Może to wskazywać na obecność wilgoci w płynie hamulcowym.